Hemma ljuva Hem!

Det är skönt at behöva säga, att det är så skönt att komma hem och njuta av friden!
 
Det gick bra på sjukhuset.
Jag fick veta att jag har något som heter Höftledsdysplasi (<-- klicka på länken för att få svar på vad det är!). Kortfattat betyder det att mina höfter inte har vuxit med kroppen. Mina höftkulor ligger inte i bäckenfickorna utan utanför.
 
Jag har fått yterligare en remiss till Stockholm. När jag kommer dit vet jag inte eftersom min Ortoped läkare i Sundsvall måste kontakta dom i Stockholm först innan dom kan kontakta mig.
Jag vet alltså inte när jag får komma dit.
Under tiden ska jag äta starka värktabletter, ta det lugnt och besöka sjukgymnastiken och få tips och råd att börja gymma hos dom och jag får inte lyfta tungt längre (roligt),
 
Så, det jag väntar på är en bäckenoperation, Dom kommer kapa mina bäcken för att flytta dom på närmare plats över mina höftkulor.
Nervös?
Nej, sker de så sker det! Jag ser fram emot att kunna röra mig som en normal person! :D 
 
Förutom det!
Glad Halloween på er alla! :D
 

${CommentAuthorLinkIf}

2014-10-31 kl.22:05:30

Lycka till med operationen sen när den ska ske, hoppas du blir bättre då :p
Svar: Lär inte ske först nästa år! :)
Emma Shortroad

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!