Galenskaper!

  • 2016-06-28 kl.12:00:00 i Novell
Jag måste vara totalt jäkla galen som gör detta, men sent som i förgårs kväll började jag skriva på en novell på engelska.
Min inspiraion för dom andra novellerna är fortfarande inte nåd ännu men jag jobbar på det. Men flickan från Väst kommer ta en paus under sommaren och i häst när kylan knackar på dörren och jagar bort värmen från mig kommer jag som vanligt lägga upp Flickan från Väst igen på min Instagram!

Jag har hittills bara skrivit till del 42 på Flickan från väst så ni kan ju se hur pass bra det går. På min instagram kan du bara läsa till del 39, så på några ynka månader har jag bara lyckats skriva 2 delar och inte mer. Där kan ni ju se hur bra det går för mig när inspirationen svikit mig, men det blir så ibland. Jag kan ha en svacka på några/flera månader innan inspirationen kommer tillbaka med full kraft.
Ha överseende snälla! :D
Länken till bilden finner ni om ni klickar på bilden!

Förutom det så fick jag inspiration till en annan novell som var tänkt att jag skulle skriva på svenska, men efter en dröm natten mot söndagen satt jag från nio på kvällen och skrev ner den- på engelska. 
Ja, jag är fullkomlig dum i huvudet som skriver den på engelska och inte svenska, men jag får se det så här: jag utvecklats som författare och vågar skriva något annat än bara på Svenska.
Men dock är det sjukt förvirrande för det är så mycket att tänka på inom det språket: Utveckling, känslor, uttryck m.m. Allt finns där men jag måste beskriva allt på ett helt annat sätt än på svenska som jag är van vid.

Värst av allt är att jag inte skriver novellen i Jag-form utan i en helt annan form jag inte är fullt van vid. Exempel:
Och ja, det förekommer stavfel eftersom jag inte lagt ner all min tid att rätta det än. Jag har precis börjat skriva det! 
 
Förstår ni formen? 
Jag gör det då inte, men när jag läser det högt för mig själv låter det okej, haha! x-')

Och vart kommer ni kunna läsa den? 
På min Wattpad: Shortroad, kommer ni kunna läsa den. Finns inget datum när jag släpper den utan den kommer dyka upp när den väl gör det och gör den det kommer jag så klart skriva upp det är på bloggen och på min Instagram: Sh0rtr0ad.
Och NEJ, denna kommer enbart vara på Engelska och inte Svenska. Jag har så många noveller på svenska så nu är det dags för en helt i engelska! :)

Ja nu ska jag väl fortsätta skriva.
Jag ser ut så här just nu:
Länken till bilden hittar ni om ni klickar på bilden!

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!