Livet som klubblös!

(Som jag länge har funderat på detta efter att ha spelat på min kompis konto som är klubblös (nej jag har inte lämnat Sneaky, haha))
 
Min kompis har själv varit en medlem av Sneaky Dragons, lika många år som mig men med en del uppehåll på grund av IRL. Nu senaste när hon lämnade klubben var för att hon skulle praktiksera 10 veckor på ett Sjukhus + plugga, så för henne fanns det inte tid för att spela eller vara tillgänglig på eventen, tråkigt för min del eftersom vi alltid spelar tillsammans men när saker kommer före måste spelet läggas på hyllan.
Ni som fortfarande är unga och inte jobbar ännu kommer förstå det den dagen ni jobbar, ibland räcker inte tiden till helt enkelt.

Men själva ämnet med denna tråden är just för er som är klubblösa. Jag som inte varit klubblös på 3 års tid och har svåt att finna mig i de spelare som är klubblösa, som oftast klagar på på klubbar så fort dom får en inbjudan till en klubb och sen klagar och dramatiserar över det, för de vill vara klubblösa och det måste ägarna till klubbarna förstå.
Först: Hur ska en ägare som skickar ut förfrågningar om en sådan sak veta att du vill vara klubblös? Står det på din tröja eller är din häst döpt efter det? Knappast, detta är inget en ägare till en klubb kan veta, hur ska de ens veta det? 
Klart de vill ha klubbmedlemmar till deras klubb och skickar därmed förfrågningar till olika spelare som är klubblösa, antingen får dom ett ja, ett nej eller ett ja men personen lämnar klubben direkt. Alla dessa tre har tre olika faktorer.
Ett Ja betyder att de vill gå med i en klubb och stannar där efter kvar i klubben.
Ett Nej betyder att de inte vill gå med. De vill antingen vara klubblösa eller så står dom på kö till en annan klubb.
Ett ja men lämnar klubben, denna formen från spelare är det många klubbägare avskyr för de anser att deras egna lilla klubb inte får en chans, jag själv ser inget problem med det. En spelare som godkänner och går med i klubben kan antingen ha klickat fel (lätt hänt om man är tanksprid) eller så kollar dom in klubben, se om den intresserar dom eller inte.
 
Tre olika svar på vad det kan bero på och jag antar att fler än jag tänker så? Om inte så kan ni själva tänka efter en stund och försöka se det från den synvinkeln.

Okej, till själva huvudämnet av tråden. Jag föredrog att vara klubblös för stunden innen på min kompis konto, för det var skönt att bara vara för sig själv utan att tänka på att hälsa på alla som loggar in (se det inte som ett dåligt omen, jag älskar drakarna över allt och annat), utan du rider där ensam och kanske skriver nu och då med dina vänner istället, du kan ha roligt ändå utan att behöva vara medlem i en klubb, du måste bara göra spelet extra spännande för stunden.

Varför kan inte klubblösa starta en klubb om de inte vill ha inbjudningar?
Jag sa samma sak till klubblösa förr, men nu har drar jag tillbaka det. Skulle jag lämna Sneaky Dragons skulle jag hellre föredra att vara klubblös än söka reda på en ny klubb eller skapa en egen. Är jag klubblös så vill jag vara det och vill därmed inte skapa en egen klubb, jag är inte klubblös då. Jag är med klubb och den är inte lös, haha! 
Så jag står helt på er sida ni som är klubblösa, du är inte klubblös om du äger en egen klubb.
MEN, Ni ska inte klaga på att ni får inbjudningar från en spelare som bjuder in dig till hennes klubb. Ägaren vet inte att du vill vara klubblös så istället för att skapaa bråk eller drama, klicka bara på Nej och vandra vidare. 
Jag tror vi måste acceptera det också. Inbjudningarna kommer komma oavsett om ni som klubblösa inte vill det.

Detta är vad min kompis fick under Fredags 26/8 - 16, när jag hjälpte henne med dagliga.
Men jag hade två spelare som frågade henne (mig) om jag ville gå med i deras klubbar som jag tackade nej till!
 
 
 
 
 
 
 
Det är bara att klicka på NEJ eller JA om du inte vill gå med eller kanske bara vill ge klubbarna en liten chans och se vad de har att erbjuda! :p
 
(Efter lite ordbajsande hoppas jag att jag gjorde mig förståd)

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!