The Isle - Stoneclaw Highlands!

 
Jag, Elise och Sally spelade The Isle igår när det äntligen löste sig för mig och jag ville spela på en av de nya kartorna som kom för ett tag sen. Nämligen: Stoneclaw Highlands.
Detta är en karta på 4km x 4km som är perfekt för en mindre grupp spelare som trivs vid öppna platser och rullande backar. Här kan du upptäcka dolda hemligheter och berättelser i denna skotsk-inspirerade lummiga landskapet. Och visst ser det fantastiskt ut?
 
Vi var på en Sandbox server så vi kunde välja vilka vi ville vara och jag var så klart en Utahraptor först men vi gick inte så himla säkra på server eftersom vi hade en Rövhatt (vi kallade personen för det, haha) eftersom hen gick runt och dödade utan anledning och det till slut vart krig mot denna Dinosaurie som ensam fick bitter känna ett extremt nederlag när fler än EN gav sig på hen.
Elise har spelat in allt och det kommer dyka upp på hennes Youtube server så småningom så ni kan hänga med och se vad som hände.
 
Eftersom jag 2 gånger blev dödad som en Utah av denna Rövhatt så återvände jag som en T-rex. Jag har aldrig spelat som en T-rex och ärligt talat var det väldigt spännande. Jag och Elise pratade sen även mycket på att spela på en Realism server. Realism betyder: På riktigt. Att vi alltså spelar efter Dinosaurierna habitat från förr när de levde för 140 miljoner år sen.
Och där ville vi pröva på Carnotaurus, Utahraptor och Giganotosaurus, det är vad vi vill testa när vi ska spela på en realism server och jag ser fram emot att testa alla tre, om inte en fjärde, Typ T-rex!
 
En av mina favoriter: Giganotosaurus - hane. 
Gigahanen gör sig utmärkt på det färgrika ansiktet och de större Leopardfläckarna som den har för kamoflauge när den ska jaga och ligga i bakhåll för sitt byte. 

Detta är en Gigahona och en Gigahane. Här kan ni se skillnaden på oss:
 
Vi ska spela mer fram över, för ärligt talat lockar detta spelet mer än Star Stable ^-^

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!