The Isle - Sandbox!

Så... antar ni märkt att jag inte spelat Sso så mycket de senaste månaderna, men blir ju lätt så här på sommaren speciellt när jag hellre gör annat, försöker iaf. Vandra och stegmarkera med ett ben är inte direkt något att hänga i julgranen med. Enda possitiva med det att om 4 dagar kommer jag kunna stödja på benet äntligen och börja lägga lite tyngd på den!

Och trots att jag inte kan träna på gym eller vandra ut ensam (eftersom jag tyvärr blir väldigt trött och slut) så tränar jag hemma med andra olika övningar som jag kan göra. Gör några lyft med för att inte lata mig och därmed minska ner på mina portioner mat så jag håller min vikt stadigt. Att inte få träna eller göra någon som helst tung ansträgning får en att gå upp i vikt hur mycket man än inte vill det. Jag fokuserar mycket på det i alla fall och hoppas sen när jag kan träna och ut och gå att jag har lyckats gått ner ännu mer i vikt tills dess.

Men åter till ämnet av själva inlägget. Ja jag spelade The Isle igår kväll, från 20:00 till 01:00 ca med Elise, Ellie och Sasha. Vi valde en ny sandbox server som kom för några veckor sen. Den innehöll inga regler alls så det var bara att döda på om vi ville (herregud det var sjukt med döda kroppar överallt, haha).
 
Vi testade först på att vara spelets största och tyngsta dinosarue: Puertasaurus, en långhals som var sååå seeeg, haha!
 
Vi dödade en och en annan Köttätare också. En vet jag inte om jag dödade av misstag för den albino Gigan gick bara rakt fram till mig och friendly roar precis när jag stampade den till döds... ops? ^-^'
 
Men som sagt tröttnade vi på Puertan så jag och Ellie skulle döda varandra så vi kunde starta om spelet och komma in som helt andra Dinosaurier. Tråkiga var att jag lyckades döda Ellie men hon misslyckades att döda mig, hahaha! Så jag fick iaf Respawna och vänta 45 sekunder på det.

Vi skulle testa den nya Allomodellen som lanserades till spelet för 2-3 dagar sen och beslutade att vi alla skulle vara en allo pack!
 
 
 
 
Jag gillade den nya modellen väldigt mycket och kommer garanterat testa den fler gånger. Fast efter ett tag gav vi oss på en den större köttätare: Acrantosaurus, Gigantosaurus och Spinosaurus eftersom de gav sig på oss så vi gav igen!
Vi dog, haha!
Så vi spawna in som T-rexes istället och helt plötsligt ville ingen bråka med oss, haha!
Jo en herd på 3 Triceratops som oprovocoriskt attackerade oss och vi hav igen. Blod, skrik och sårade packmedlemmar fick vi men vi överlevde mot alla ods!
 
Vi höll oss vid Spawn lake många timmar innan vi beslutade oss för att vandra vidare mot Cannon lake och träsket för vi hade tråkigt och ville se vad som hände där. Var lika tomt som vid Spawn lake så vi vid Cannon Lake valde vi att safe logga och spara spelet till en annan dag, klockan var då långt över midnatt och vi var väldigt trötta allihopa!

Bonusbilder:
Jag och Ellie står och svalkar fötterna efter brutna ben (mitt ben rättare sagt) x-'D
 
Sasha var Brb och Elise snuskade sig med henne... Awkward O____O
 
Efter att trikarna anföll oss beskyddar vi sen de skadade och Threaten roar till alla som kom för nära!
 
Men vi hade sorg med då våran adoptiv Baronyx förlorade slaget mot en Trike :-'(
 
Nu var vi på väg att ge oss av. Jag hittade en liten Pride rock! Klart jag måste Ryta! ;)
 
Ibland stöter man på en del udda buggar med detta spelet, men vilket är förståeligt eftersom spelet fortfarande är under utveckling förekommer det en del buggar hit och dit. Denna Utahraptor hängde så här i luften och jag vet varför.
Den hade pouncat (hoppat och satt sig fast på en annan dinosaurie) men dog när den pouncade, därför som den sen satt fast och flög i luften, hehe! 
Jag gillar en del av de här buggarna i spelet! x-'D
 
Om ni gillar sådana här inlägg, tveka inte att kommentera (om ni kan det, en del kan, andra inte) eller bara gilla inlägget så vet jag att ni är intresserad utav det! ;)
 

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!