The Isle - *Fast progress!

*Snabb progress
 
Igår spelade jag The Isle i närmare 4 timmar tillsammans med Elise Archmountain och Lily Lighrock. Lily startade jag prata med igår och vi spenderade HELA dagen med att skriva på DM på Instagram och tillslut valde vi att spela tillsammans men behöll kontakten på Instagram.

Vi hoppade in i servern; Pangea #1 med kartan Terra Vitae där vi har något som heter Fast progress. Och det betyder ju att det går snabbt att progressa till en större dinosaurie.
Jag spelade själv några dagar innan och lyckades Progressa på 30 minuter från Velociraptor, Herrerasaurus och till sist Utahraptor, menar det gick väldigt snabbt trots att jag var nära på att mista min Herrera mot massa KFSers (Killing for sport).
 
Några dagar senare spelar jag igen med både Elise och Lily och denna dyker upp och går RAKT IGENOM MIG Jag ligger där i busken och typ hyperventilerar och hoppas den inte ska se mig! x-O
Den gick iväg och försvann.
 
Efter att den försvunnit så sprang jag därifrån och gömde mig i några andra buskar mycket längre bort och det började bli allvarligt på törstfronten. Hunger var helt okej eftersom jag äter endast om jag måste. Men till slut hittade jag en död Shantungosaurus som för en stund sen levde? Jag förstår inte riktigt hur den plötsligt kunde dö, för ena stunden vandrade den över vattnet efter att den ätit tillsammans med en Triceratops och ena stunden sen vara död? Vad hände?
Iaf funderade jag en LÅNG stund på om jag skulle våga gå fram och äta eller vänta en stund? 
Jag skulle ha gått fram direkt.
 
Plötsligt dyker det upp en T-Rex och tar över kadavret efter Shanten och nu var det omöjligt att då en smakbit från den. Utahraptors och andra små raptorer försökte smaka på den men Rexen vakade den som en hök. Jävla ego som tog hela Kadavret åt sig själv!
Jag valde att sticka därifrån. För strax efter dök det även upp två Carnotaurus och jag kände direkt att det inte var en smart idé att stanna kvar och hoppas på att rexen skulle bege sig av. Det skulle aldrig ske. Men skräcken och terrorn avtog inte för att jag bytte ställe.
 
 
Denna Sucho dök upp från ingenstans när jag väntade på att Lily skulle komma och möta mig och den började gå igenom varenda buske den kunde hitta innan den valde att vandra över vattnet och bort därifrån, men bara för att komma tillbaka igen.
När den äntligen gick därifrån trodde jag faran var över, tills TVÅ nya Carnotaurus närmade sig min buske, haha alltså, aldrig en lugn och fridfull stund får man i detta spel. Jag var ca en minut minut ifrån att progressa så jag hade tur för Carnosarna sprang över vattnet och siktade istället in sig på Suchon och kom aldrig i närheten av mig. Vilket gav mig chansen att progressa upp!
 
 
Jag blev en Allosaurus, en grön sådan eftersom ni ser så innehåller kartan mängder med grön växtlighet som ger en en fördel vid bakhåll när man ska jaga m.m.
Iaf så joinade jag ihop med en massa Utahs och stannade vid en Människobas i lugn och ro. Däriifrån lyckades jag samla ihop mig tillräckligt med nya progression points och kunde progressa till en Acrocanthosaurus som jag tyvärr inte har bilder på just nu, men ska fotografera en annan dag så ni får se mig. 
Jag är en grön Acro eftersom det, som tur var, gick att välja! 
 
Kommer spela fler gånger i framtiden för nu kommer jag och Elise att planera in avsnitt som kommer hamna på hennes Youtube kanal så ni kan följa hennes och mitt Äventyr i The Isle! :)
Klicka på denna länken för att komma till Elise Youtube kanal! Starta att premunera på henne så ska vi så snart som möjligt ge er spännande The Isle avsnittt!

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!