The Isle - Tyrannosaurus (Hyperendocrin) Rex!

Jag skulle ha lagt upp detta för flera dagar sen men jag upptäckte vad felet var med bilduppladdningen. För i början av allt så stod det på bild uppladdningen "Detta är inte en bildfil" och då fotograferar jag med Fraps, för bandicam fungerar inte på The Isle alls.

Men jag löste det tack vare Chiara Seabrooke och jag har fått skapat om bilderna från BMP filer till JPEG filer genom att spara om dom i paint. Drygt som fan men vad gör man inte för lite udda med snygga bilder? ;p
 
Jag och Elise spelade på en Sandbox server som sagt och vi båda valde Hypo Rex, eller Hyperedocrin som den egentligen heter för då slapp vi kämpa för den på en survival server, där kräver den 720 progression pionts och jag vill inte ens tänka på hur många timmar du ska spela för att nå det målet, över 6 timmar minst vad jag förstod, alltså sex timmar! Helt sinnessjukt, haha!

Men det är roligt att spela som Hypo rex för du är överlägsen alla andra och du behöver aldrig gå runt och vara rädd för att du ska dö, för Hypo Rexen har 35,000 i Hälsa och det är hur bra som helst! Du kan fortfarande dö om du ger dig på en överlägsen Dinosaurie så som en annan Hypo rex eller en Pue (Puertasaurus). Du kan aldrig ensam döda en Pue eftersom den har runt 49,000 i hälsa, en unge kan du döda utan problem, men en vuxen? Du kanske bör ta till hjälp av andra Hypo rex om ni ska då besegra en sådan. 
 
Som du kan se så kan du skadas och förlora hälsa om du slåss för din överlevnad. Stridsärren på dig märks av andra att du slagits. Stackars Elise vart attackerad av en annan Hypo Rex som helt utan annledning gav sig på henne. Jag kom till hennes undsättning och jagade iväg kräket, haha!
 
 
Natten i spelet är mörkt men otorligt sagolik med tanke på att vi alltid ha en stjärnklart himmel, fullmåne och norrsken. Men som ni ser på bilden är det alldeles bäcksvart och du måste ha nightvision igång för att ens se vart du går. Nightvision kan du använda närsom, men du använder det så klart endast på natten när det är mörkt nog. Skulle du ha nightvision under dagstid skulle du bli bländad (jag har testat, haha). 
 
 
Vad mer som är fantastiskt med spelet är dagens första strålar som tittar fram bakom bergen i horizonten! ♥
Som ni ser på denna bilden så är jag inte en Hypo utan en Giga (Giganotosaurus) som också är en favorit bland alla Dinosaurier som finns i spelet just nu (och fler är på väg in) och här ligger jag och solar med en helt annan och total främmande person. Jag fick veta att han var från Spanien så hans Engelska var inte riktigt 100%, men han skrev så pass bra att jag förstod honom.
Alltid lika roligt att stöta på nya människor och speciellt från andra delar av världen! (y)
 
Spelet är inte gratis.
Du köper hem det från Steam för 190kr

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!