Nytt spel - The Isle!

(puttar upp tråden. Den är gammal så ha överseendet med det)
Nu ska vi se. I torsgdags köpte jag ett nytt spel via Steam. Ett spel jag först hittade på instagram och sen letade upp på Youtube och kom över TheGamingBeaver som spelar och lägger upp videor på spelet.
 
 
Spelet jag talar om är The Isle. Ett överlevnadsspel där du antingen är en köttätande Dinosaurie eller en växtätande Dinosaurie och försöker överleva så länge som du kan utan att dö (av hunger) eller bli dödad. Jag testade spela i torsdag bara så där en timme, men efter 30 min blev jag dödad av en växtätare, haha.
 
Kostar spelet?
Ja det kostar 190kr och du köper det via Steam. Spelet tar mycket plats på datorn så det du behöver är en bra dator som kan klara av spelet. 
Systemkrav:

MINIMUM:
    • OS: Windows 7 64-bit or later (64 Bit ONLY)
    • Processor: Quad-core Intel or AMD processor, 3.5 GHz or faster.
    • Minne: 6 GB RAM
    • Grafik: NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD Radeon R9 280X series card or higher.
    • DirectX: Version 10
    • Nätverk: Bredbandsanslutning
    • Lagring: 20 GB ledigt utrymme
    • Ytterligare anmärkningar: This game needs a dedicated graphics card to run. It will struggle to run on laptops, notebooks etc.
REKOMMENDERADE:
    • OS: Windows 7 64-bit or later (64 Bit ONLY)
    • Processor: Quad-core Intel or AMD processor, 4 GHz or faster.
    • Minne: 8 GB RAM
    • Grafik: NVIDIA GeForce GTX 960 series card or higher.
    • DirectX: Version 11
    • Nätverk: Bredbandsanslutning
    • Lagring: 20 GB ledigt utrymme
    • Ytterligare anmärkningar: Experimental Direct X 12 Supported with Windows 10. Use -DX12 in the launch arguments.
Jag trodde först att min dator inte skulle klara av det, för med lite snack med någon på instagram påpekades det att sitter jag vid en labtop måste jag dra ner på grafiken asmycket för det inte skulle lagga. Jag har köpt en gamingdator som är tänkt att klara av de allra flesta spelen och det stämde inte. Jag behövde inte dra ner på någon grafik alls, spelet flöt på hur bra som helst. Förekom lagg men inte så ofta som jag trott. Jag kanske har ett eller två lagg på en timme som motsvarade 2-3 sekunder lagg innan det var bara att köra på igen.

The Isle påminner lite om Minecraft, och med det menar jag så klart inte att du är en fyrkant och bygger med klossar, utan du måste joina en server för att kunna spela. Det finns massa olika server du kan joina, men du måste ha åtanke i att en del servar har regler och ni uppmanas att söka reda efter dom och få ett godkännade för att kunna göra saker. Så följ reglerna så du inte blir bannad om du gör något du inte får. 
Jag och Elise Arhmountain joinade en server igår när vi streamade som hade regler, vi gjorde oss ingen ansträgning att kolla upp reglerna, men vi höll oss för oss själva med massa andra spelare, men vi lyckades på något sätt hamna på en så kallas Safeserver, inget dödande fick ske och vi stannade där för att lära oss lite mer om spelet och fick faktiskt hjälp av en annan spelare BJÖRNE som var till stor hjälp, vilket var skönt för oss som var ny. 
 
Du startar spelet genom att låsa upp Velociraptor (köttätare) eller Psittacosaurus (växtätare), joinar en server och sen är det bara spela. Tyvärr kan du inte välja ett namn som passar dig i spelet. När du automatiskt köpt spelet och sen installerar det har du ditt namn i spelet redan klart, din Email, inte hela men en del av namnet innan @, så du heter som du gör på din email i spelet.

Under tiden som du spelar och försöker överleva kan du nu och då klicka på Insert för att få upp detta:
 
Med denna ska du ha extra koll på Progression Points, med dom så ska du samla poäng för att kunna låsa upp en helt annan dinosaurie och byta till en sådan önskad form istället för den som du först väljer. Progression Points ges 1 poäng varje/varannan minut (är lite osäker på denna ännu, ska kolla upp faktan ordentligt senare) och när du nått ett viss nummer, klickar du på Esc och sen på Progression för att uppgradera dig och poff är du en helt annan dinosaruie! 
Smidigt va? 
 
 
 Spelet är inte helt från felfritt. Det finns en del saker som kan hända som kan bland annat kan försvåra din överlevnad. Du kan bland annat bryta benen och halta dig fram, göra dig extra sårbara för andra dinosarier. Bryta benen kan du göra på olika sätt: Springa för fort på ojämn mark, hoppa och missbedöma avståndet, du kan även ramla ner och bryta benet så pass eller hoppa ner från en låg plattform och bryta benet, oraskerna är många så du måste vara försiktig.
Du kan bli allvarligt skadad av en annan att du börjar blöda om du blir biten av en annan Dinosaurie och gör du det får du se till att ta dig undan från var det än är som försöker döda dig, men spring inte för länge, för du kommer förblöda och därmed dö eller bli ett lätt byte för andra. 

Du kan sen även bryta benen och blöda samtidigt, det enda du kan göra vid en situatuon som detta är att lägga dig ner, vänta ut blödningen och låta benet läka tills du är frisk nog att springa vidare.
Men du kan sen faktiskt FakeHalta, du låtsas som du brutit benet genom att klicka på bokstaven G och typ lura ditt offer innan du gör en riktigt snygg sneakattack ;) Det finns en fördel med Haltandet, haha!
 
Spelets chatt är simpel. Du klickar på Enter för att få upp chatten och det är bara att skriva något. Engelska är huvudämnet på spelet men träffar du på någon från Sverige är det bara skriva på svenska, menar, du kan inte bli bannad för att du skriver på ditt eget språk, men den huvudsakliga ämnet i spelet är på engelska så för kanske för att alla ska förstå dig, skriv på engelska, du kan inte alltid förvänta dig att alla kan svenska. 
Chatten dyker endast upp när någon skriver och försvinner sen efter någon minut, du behöver inte klicka bort den eller så, den försvinner automatiskt, men kan lätt dyka upp igen om nån nära skriver i den.
Det finns bara tre stycken chatter och hitills har jag bara kunnat utnyttja Local som är den som används mest. 
 
Du kan även starta en flock tillsammans med andra spelare, antingen av samma art eller att ni går ihop er med flera olika arter och bara är en flock, ha varandras rygg och stötta varandra. Flock heter Pack heter i spelet. Ett smart sätt att lära känna flera spelare och dessutom leka runt som en flock och döda tillsammans, hehe 3:)
 
Vill du veta mer rekommenderar jag att du söker på google, eller klicka på länken TheGaminBeaver allra längst upp i inlägget, där kan du se alla hans videor och följa med honom där och se vad han pysslar med, ni får också själva en inblick i hur själva spelet fungerar! :)

Jag vet att jag har Elise har massa att lära oss först innan vi kanske ha klarat spelet som bäst, men så är det med alla spel, du gör misstag och lär dig av misstagen, eller hur? ;)
 
Hoppas denna informationen jag skrev, lite basics och så, intresserar er att kanske med pröva på spelet? Om ja, köp och pröva, ni har 14 dagars ångersrätt på spelet om det inte var intressant nog för er! (Y)
(alla bilder är från google, ha överseende med det!)

${CommentAuthorLinkIf}

2017-03-01 kl.05:35:24

Hej Emma! Vad har du för dator/tips på laptops? Min laptop börjar nämligen komma mot dens slut och behöver en ny.
Svar: Jag har en MSI GL62 6QD, det är en gamingdator som kostade mig 8490 + ett års trygghetsavtal som täcker en helkostnad på nästan allt. Rekommenderar den verkligen!Allt som allt med trygghetsavtalet gick på 9425kr
Emma Shortroad

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!