Hej på er!

Jag vet att bloggen stått tomt nu sen onsdags eller torsdags, jag minns inte riktigt exakt, men ska sanningen fram så kan jag dra en snabb dialog på vad som har hänt så ni får veta varför jag bloggat dåligt nu.
 
Torsdag: Jag städade hela lägenheten. Trots att jag bor i en liten etta på 30 Kvadratmeter så kräver den mer än vad ni tror. Den är liten, kombakt med små utrymmen som behöver städas ur och det gjorde jag. Dammde av varenda hylla jag kom åt, torkade skåp och skåpluckor, garderober och sen var det dags för dammsugningen och torkningen av golven. Varför? Jo för min bästa kompis Chiara Seabrooke skulle komma på besök med hennes hund Lima.

Fredag: Jag fortsatte att städa, jag gjorde rent lådor denna gången och drog en omgång till med damsugaren och moppen, bara för att. Sen kom Chiara med hennes hund ♥ Efter att hon landat och vi hade surrat lite åkte vi till Birsta City för hon behövde komma bort ytterligare hemifrån så vi körde dit och shoppade lite på arken m.m. Vi passade även på att handla på Ica Maxi och köpte mat och lite annat smått och gott.
 
Lördag: Tanken här var att jag skulle vara hundvakt men eftersom Lima var med oss plus att mammas hund löpte vågade varken jag eller Chiara riskera att det skulle hända dem något. Men vi vaknade runt 10 och det första vi gjorde var att gå ut med hundarna. Jag hämtade Lissie medan hon och Lima väntade utanför.
Det gick överförväntat bra med dom. Ute var det inga problem alls liksom inne. Så klart så skedde det lite smågnabb men vi löste det ganska fort mellan dom och de kunde vistas i samma lilla lägenhet utan att morra på varandra (Lima morrade, Lissie blev underlägsen och smet hellre undan). Mammas huns Lissie är annars tikilsken efter en incidient sen hon var yngre men det gick hur bra som helst och på kvällen när hon äntligen fick komma hem var hon så trött att hon sov hela eftermiddagen och kvällen, haha ♥

Söndag: Vi gjorde oss klara för att åka in till Sundsvall City och jaga efter Pokéstop och lite Pokémon, i 45 minuter- 1 timme var vi där och gick innan vi åkte vidare till Arken Zoo i Birsta + gick på Birsta City för att äta lite lunch och shoppade på Ö&B strax efter, efter det var sista besöket på Djurkompaniet för att byta ut ett hundhalsband som var för stort för Lima men vi hittade ett annat som passade utmärkt till Lissie så det fick bli ett nytt halsband till henne :)
Efter det åkte vi hem, gjorde iordning middag och sen åt två glutenfria cheesecake som vi köpte på Espresso house i stan tidigare den dagen. Choklad cheesecake och en Salted Caramel, sååå god! Älskade Salted Caramel cheesecaken så den kommer jag köpa fler gånger om jag ska fika på stan.
 
Måndag: Chiara har åkte hem så nu är jag ensam hemma, men ska bli hundvakt åt Lissie i 3 dagar innan hon får komma hem igen. 
 
Som ni ser så har jag haft fullt upp i helgen med att umgås med min bästa kompis, även fast hon kände sig tråkig och hemskt för att hon inte hjälpte mig med maten eller var social när hon hade migrän och huvudvärk, haha ♥ Jag brydde mig inte för när jag är hemma hos henne är jag exakt likadan. Jag blir slö och släpper allt och bara fokuserar på mig själv och för hennes skull var det skönt att se att hon med kunde slappna av och bara ta hand om sig själv, vilket var huvudsaken med denna trip hem till mig: Att släppa allt som hände hemma och få ett miljöombyte, vilket hon fick hemma hos mig.
 
Nu har jag trötta djur här hemma men även så en trött Emma. Sällskap från bästa kompisen är det bästa som finns, men att sen få vara ifred är en minst lika skön och underbar känsla ♥ Tyst och tråkigt, men så nice och underbart.
Kommer se fram emot den dagen vi kan träffas igen och då kommer det vara minst lika fantastiskt ♥
 
Jag och Felle på våra ursnygga Urhästar 

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!