Sneaky Time - Jakten på dom försvunna Smällkaramellerna!

Jag vet att vi lekte en lek i början på året på tantveckan som var ungefär detsamma som den här men så klart med andra moment och då letade vi efter Mariann karamleller och jag vet att då vann jag eventet tillsammans med Victrorie Winterfall <3

Här kan ni kolla på det igen!
 
Men i år var det dags för annat för nu skulle vi jaga Smällkarameller och vårt första uppfrag började hos Ms. Moorse där vi skulle springa tävlingen, lämna in den och sen springa till Nemo som väntade på oss på Firgrove championatet!
Ja jag var inte sista men jag var inte först heller, haha!
 
Efter att vi alla kommit på plats skulle vi stå så här!
Stå här och vänta på nästa instruktionen som löd: Rid ner till Andy, ta värpta ägg och gå upp med dom till Mrs. Packard och sen rida direkt till paddocken hos Steve!
Jag klantade mig när jag nästan var framme vid Firgroves murar och fick starta om, därmed jag var sist, haha!
 
Här skulle vi tävla i grupp, men eftersom vi var ojämt antal blev det bara jag och Haley i en grupp som vi stolt spatserade upp och börja skrika och tagga varandra på att vi skulle vinna... tills vi insåg att vi skulle tävla mot varandra, UTAN häst!
Vi låg jämt men det var Haley som tog hem vinnar priset medan jag gick därifrån utan.
 
 
Alla grupper tävlade innan det var dags för finalen för tävlingen. Vem som vann kommer jag inte ihåg men strax efter var det dags för nästa moment. Här hade vi också iggat varandra!
Vi skulle stå i Steves paddock i Rockmormor medan hon gav oss en gåta som var nästa ledtråd. Jag funderade en bra stund på vem som var Danskungen, tills jag kom på att det var Jakob i Gyllenåsens dal! Snabbt som ögat red jag dit och mycket riktigt stod Nemo där så vackert med Morfar!
 
Nästa moment!
Vi skulle ta uppdraget "mata vargen" av Jakob, lämna in uppdraget till vargen och sen rida till toppen på berget i Häxåsen där Amanda väntade på oss!
 
Nästa moment:
Vi skulle stå i Amanda som talade om att Nemo hade förvirrat bort sig i Fiskebyn och behövde hjälp. Sagt och gjort, på kör satte jag av och efter att ha sprungit runt fyren och sen in på vägen nedanför fyren och in bland småhusen hittade jag henne direkt!
Jag tror jag var först också? 
 
Under nästa moment vart det riktigt med dåliga humör och ilska då det var dags att fiska abborre och sen lämna in uppdraget till Mr. Trout!
Eftersom jag knappt fiskar längre visste jag inte vart vi fiskade abborre och red fel 2 gånger så klart innan jag till slut hittade. Fick upp alla fiskar utan "fisken slet sig" och kunde glatt rida tillbaka med min stolta infångst. Jag tror det var här som Haley eller Nina sa något om att fiskslappa Nemo i ansiktet, hahahaha! x-'D
Efter detta fick vi ta färjan till Skördebygden och ta en snabb fika på Starstable Buck's cafét där vi fick nästa moment!
 
Vi skulle rida till Jarlaheim stallet, ta dagliga uppdraget "Mata grisarna" lämna in det och sen rida till Goldspur stallet. Det roliga var här att alla red till Sunfield? Hahahaha!
Jag red vidare snabbt som ögat till Goldspur stallet och var därmed först på plats, hihi!
Inte nog med det var det dags för det absolut sista momentet och därför med finalen i Jakten på Smällkaramellerna!

Vi skulle rida från stallet till Månskärebyn och hitta Nemo, denna var värd 4 fuhking smällkarameller (som Nemo vackert förklarade det)
Jag vet inte hur det gick till men jag var först att hitta Nemo, hehehehe! :D

Vi skulle sen samlas bakom Biblioteket på Vingården där vinnaren skulle utsees!


På delad tredje plats hade vi: Evelina Silverknight och Haley Rainstorm!
På andra plats hade vi: Nina Bunnystorm!
och på första plats hade vi: Emma Shortroad! woop woop!

Nej men seriöst, jag blev jätte chockad och frågade om dom skojjade med mig, haha! Men jag är glad, nu är det andra gången som jag vinner en sådan här jakt och det är väldigt roligt <3

Snart är tantveckan över och jag kommer sakna den så mycket <3
Vi avslutade eventet med en skön kram!
 

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!