Jorvik City!

Antar att ingen av oss har missat Sneak Peeken som Star Stable Online släppte igår? Om Jorvik City?

Jag visste det!
Nej alltså jag visste inget om att Jorvik City skulle öppnas, jag visste om att de skulle öppna ett nytt område men vad för område kunde vi alla inte riktigt kunna gissa. Eller ja, en del medlemmar listade faktiskt ut att det var Jorvik City som var nästa område eftersom Raptor gjort en låt om Jorvik City. De är smarta, jag? Inte så smart, men det behöver vi inte diskutera om.
Jag är smart på andra sätt men komma på sådana lätta saker, är inte min grej, hehe!

Nej men åter till ämnet: Teamet släpte en teaser på deras officiella Youtube kanal med massa spännande bilder på Jorvik City och jag tänkte faktiskt skriva lite om dom bara för att det var länge sen jag hade ett åsiktsinlägg och jag tyckte det var dags för ett, annars lär jag få en del som skriver till mig och spelet och fråga vad jag tycker och jag gillar inte att upprepa samma sak igen och tänker därför skriva min åsikt om de få bilderna vi fick se av Jorvik City!
 
Första spekulationen var hur vi skulle komma dit?
Inte en direkt jättestor spekulation så att säga men en del trodde faktiskt att vi kunde komma dit genom att bygga klart den blockerade tunneln i Firgrove och ta oss till Jorvik City via den vägen och andra sa så klart via buss.
Vad vi ser på bilden verkar det som att bussen kommer komma hela vägen in till Fort Pinta denna gången och parkera vid hästtrailern för att plocka upp oss.
Och inga hästar får följa med, utan åker vi till Jorvik City lämnar vi hästarna bakom oss, på samma sätt när vi åker till gallerian. Kommer det nu gå två bussar? En till Jorvik City och en till Gallerian? Eller kommer vi kunna besöka Gallerian nu i Jorvik City?
Jag antar att det får vi allt se i morgon! 
 
När denna dök upp sa jag högt för mig själv: OMG det är Aideen och harpan!
Det var min första tanke och jag kan inte ha varit den enda som tänkt så? Okej, antar det bara var jag, för jag tror sällan de skulle ha satt upp en staty i VÅR karaktärs ära. Sure vi har gjort massvis med saker för att rädda Jorvik, men än är vi inte där för att få en staty efter oss.
Kan var Anne med, hon är ju fortfarande försvunnen men Aideens beskyddare gör allt de kan för att försöka hitta henne och föra henne tillbaka till oss. Fast jag får ändå den känslan av att statyn ska föreställa Aideen och jag tänker stå fast vid det tills motsatsen bevisar annat! :)
 
Små söta butiker: Iris Blommor och Antikt.
Vid Iris blommor misstänker jag att vi kanske kommer kunna köpa dekorationer till hästarna, sätta blommor på deras träns och på svansarna, men skenet kan bedra och det bara är en helt vanlig butik utan ingång och utgång.
Detta är också något jag/vi inte ska ta ut segerna i förskott, kan vi inte besöka butikerna nu, kanske det sker nästa år vid nästa Jorvik City uppdatering. Det är bara vänta och se!
 
Jag misstänker starkt att Antik affären bara är en affär. Den står där för synens skull och inget annat. Fast å andra sidan står det ju trälådor utanför så det kan ju också vara ett uppdrag att vi ska hjälpa personen att fixa upp butiken, men vad kan den tänkas sälja till oss? Vad har en antik affär att erbjuda oss?
Kanske antika kläder eller hästutrustning? Hm..?
 
Detta café är ju to die for! 
Så stilrent! Snygga och sköna fotöljer och den där bågen på väg in till cafét ser ut som en del från Triumfbågen i Paris och när jag menar en del så menar jag så klart inte hela byggnaden, utan bågen.
Sen har vi den där lustiga personen bredvid cafét med svart keps och klädd i träningskläder, han ser ju bra mysko ut. Nyser han eller är han som James? Planerar något egoistiskt?
 
Jag nämnde ju i början av detta meddelande om hur vi skulle kunna ta oss till Jorvik City och bland annat nämnde om den blockerade tunneln i Firgrove. Nu kan vi ju se att Jorvik City har spårvagnar och dom går igenom en viadukt, kan den kanske leda till Firgrove? Eller ska leda till Firgrove som slutstation?
 
Jag läste i Starstable SV gruppen på facebook att Leonardo's glassbar kommer från Star Academy-spelen. Jag har inte spelat dom spelen eller har planer på att pröva dom, men min första tanke var just namnet. Om en del av er inte visste det älskar jag Teenage Mutant Ninja Turtles och namnet Leonardo kopplade jag direkt till de fyra bröderna där Leonardo i blå bandana är deras fearless leader. Jag kommer digga denna glassbaren.
NU saknas bara Raphael, Donatello och Michelangelo så är min dag räddad, hihi!
 
Sen så klart får vi inte glömma de nya klädbutikerna som poppar upp, bland annat en butik som Öppnar snart. Gallerian är ett så smart alternativ för oss att åka till när vi vill shoppa kläder, men det är så synd att andra små butiker runt om i Jorvik glöms bort när Gallerian tar över.
Jag hoppas dessa butiker kan erbjuda kläder vi inte kan köpa någon annanstans än just Jorvik City, t ex att det dyker upp NYA rida 5+ byxor, sådana behöver vi mer utav och hur perfekt vore det inte att du bara kan köpa dom i Jorvik City?
 
Ser ut som att vi aldrig kommer komma ifrån Dark Core tyvärr. De är utsprida över hela Jorvik och de tycks aldrig ta slut, menar vart hittar Mr Sand's varenda en? Varför går de ens med på att jobba för ett sådant hemskt företag?
Blir de tvingade? Inget vi lär få reda på, utan vi får inse det faktum att så lätt får vi inte bort dom från våra beskyddade marker. Och jag är så nyfiken att få reda på vad de håller på med här, vilket vi också kanske få veta i morgon, så spännande!
 
Det var allt jag hade att säga, ett långt inlägg men jag kände att jag behövde skriva ner mina egna åsikter och vad jag själv känner när jag såg teasen. 
NU kan onsdagen komma, jag är redo! :D
 

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!