En titt in i arbetet bakom Star Stable!

Hej allihop! Idag har vi något väldigt speciellt att dela med oss av - vårt Nyhetsteam lyckades få fatt i Star Stables Creative Director / Game Director Marcus Thorell Björkäng för att fråga honom lite om spelet och vad som är på gång!

Hej Marcus! Skulle du kunna berätta lite om allt som än så länge hänt under 2017?
I år har vi jobbat otroligt hårt med förbättringar. Detta gäller särskilt för våra nya spelare eftersom vi har jobbat med att göra spelets början ännu mer välkomnande att komma in i och för att det ska bli lättare att komma igång. Under det här arbetet har vi också hunnit med mycket som kommer påverka våra mer höglevlade spelare framöver, och arbetet vi gjort så här långt har varit till stor hjälp i förberedandet föra nya, coola funktioner vi vill utveckla framöver. För att förbereda för detta har vi också öppnat upp en drös nya servrar och vi har satsat hårt på stabilisering och buggfixar för att få spelet så välfungerande som möjligt. Det har varit mycket detaljarbete som tagit mycket tid, men det här arbetet har gjort oss väldigt säkra på att vi kommer kunna utveckla spelet precis i den riktning vi vill framöver. Det kanske låter lite tråkigt, men det är väldigt viktigt att grunderna fungerar för att kunna göra alla roliga grejer!

Roliga grejer? Som vaddå?
En av de absolut viktigaste delarna av Star Stable Online är vår episka huvudstory, och snart är det dags att hoppa in i den igen!
Nya huvuduppdrag! Wow, vi kan knappt vänta! Vad kan du berätta om dem?
Jag vill inte förstöra allt det roliga ni kommer ha då ni får spela dem, och vi har ju redan visat några tjuvkikar… men jag kan säga att något väldigt, väldigt speciellt kommer avslöjas om en av era vänner. Vi är riktigt taggade över att släppa de här uppdragen och jag vågar nog säga att inget kommer bli sig likt efter att ni spelat dem!

Kan du berätta hur ni arbetar med de här uppdragen?
Förra året satsade vi så mycket vi bara kunde på att skapa MyStable, vilket var den mest efterfrågade uppdateringen från våra spelare, och vi öppnade också upp Jorvik City som även den varit väldigt efterfrågad ett bra tag. Medan de flesta av oss genast fortsatte med det hårda arbetet bakom kulisserna som lagt grunden för 2017 (vilket var väldigt viktigt för oss att göra för att kunna fortsätta utveckla nya funktioner) fortsatte vi också det det tuffa arbetet bakom huvuduppdragen. Vi vill alltid att de här uppdragen ska vara så bra som möjligt och det krävs mycket planering, skrivande, korrekturläsning, mer skrivande, kodning, scripting tillsammans med ny 3D-grafik och animationer - alltså allt som krävs för att bygga ett spel för att färdigställa de här uppdragen. Vi vill alltid prova på nya saker också, och vi lär oss mycket nytt kul genom att tänja på gränserna med våra huvuduppdrag. Vi vet alltid hur vi vill ha själva berättelsen, så det hela hänger på att vår teknologi (som måste kunna köras även på äldre datorer) ska kunna hålla jämna steg med våra idéer!

Det låter spännande, det här! Vad har ni på gång efter huvudstoryn?
Vi har tonvis med grejer på gång, och vi ser verkligen fram emot att kunna släppa dem! Vårt Sociala Medie-team jobbar just nu på riktigt hårt med flera extra speciella tjuvkikar på nytt innehåll så jag vill inte säga så mycket om det allra coolaste, men det jag kan säga är att vi fortfarande jobbar på grafiska förbättringar i spelet (och några nya coola funktioner förstås), och vi kommer dela med oss av allt det senaste nytt så snart vi bara kan! Vi jobbar fortfarande mycket med grunden för nytt innehåll både i och utanför spelet, så jag lovar att ni knappt kan föreställa er den energi vi har här på SSO-kontoret!

Tack så mycket för pratstunden!
Tack själv!
 

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!