Dags för en ny dator!

Jag har haft min dator i 2 ½ år nu och känner att det är dags att byta ut den.
 
Varför?
För jag vill ha en bättre dator att spela på bland annat. Den jag har nu duger ju bara att spela Starstable Online på, för när jag försöker spela andra spel så som the sims eller harry potter så dör datorn bara och jag måste starta upp datorn på nytt, vilket är skitdrygt och en sådan dator vill jag inte ha. Jag vill ha en dator som fungerar 100% fellfritt och min jag har nu ligger på 50% felfritt. Ett spel kan jag spela och sen bara använda den för att surfa på, otroligt irriterande.
 
Jag har letat efter en ny dator länge. Började redan förra året kolla på massvis med datorer och det jag var ute efter var inte en Gamingdator. Jag vill ha en dator som klarade av spel (vilket sades att denna skulle klara av.. jo visst..) och efter massa velande och hjälp från kompisar och tjejerna i Sneaky Dragons har jag bestämt mig för en dator som jag själv hittade och bland annat gjorde extra forskningar på internet. Hittills har jag bara sett massa possitiva och några enstaka negativa recensioner, vilket gör valet lätt.
 
För några år sen när märket var som nyaste då var datorerna svindyra men ju mer populär de blivit med åren så har priserna på dom sjunkit och detta har gjort det möjligt för mig att köpa en, vilket blir en direkt betalning (tacka för sparpengar!) istället för att jag ska betala av den varje månad som jag gjorde med denna som jag har nu, fett drygt, haha! 
 
Detta är vad jag ska köpa i alla fall ↓
 
En MSI GL62 6QD-015NE 15,5" Bärbar dator Gaming (y)

Känner mig taggad, känner att jag gjort ett bra val! ^-^
 

Skriv en ny kommentar







★ legg meg til som venn
Hei! Her kan du skrive litt om deg, din blogg og dine interesser. Du kan også skrive epostadressen din her :-) Håper du liker designet!